10:05 - Vecka sju

Long time, no see, bloggen!
 
Livet rullar väl på, mer eller mindre. Familjen är på Bahamas och jag tillbringar dagarna i stallet. Det är vecka sju och det betyder lov för alla skolbarn = jag är arbetslös. Förhoppningsvis blir jag inringd nästa vecka för nu är jag så uttråkad så jag vet inte vad jag ska göra. 
 
Igår red jag och Johanna ut och båda hästarna hade damp och ville bara springa efter varandra (obviosly, de är ju trots allt flockdjur) så det gick rätt fort under galoppen för exiepex hatar ju att ligga sist. Sen när vi vart tillbaka i stallet så rakade vi av honom pälsen på halsen för han blir så jävla svettig när man rider.
 
Idag är min enda plan att.... eh. Tandläkarn halv fem. Stallet innan det. Det är ungefär det jag har planerat. Men det är väl typ också det enda som man hinner göra innan dagen nästan är slut och det blir galet mörkt ute. Vad sägs om lite sommar? Hade vart galet nice.
 
Det enda som oroar mig lite är framtida jobb. Vet två jobb jag inte kommer att få (L&S) och skolan ringer ju mig bara när de behöver. Har fått erbjudande om att jobba på ett annat jobb (ett cafe) men lönen är är typ 60kr/timmen och det är bara ca 6h i veckan vilket känns rätt onödigt när jag skulle kunna lägga den tiden på att söka andra jobb, syssla med hästen eller kaninerna eller what-so-ever. Åååh, ångest.
 
Whatever.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback