22:49 - I början av juli

Shit. Aw shit. Shit vad tiden går.
 
Idag är det den sjunde juli och om tio dagar har jag haft Exie i åtta hela månader. Åtta månader känns kanske inte som så lång tid, men för mig känns det som han har varit min i en evighet. Han är förövrigt dålig igen efter att ha gått några veckor i sommarhagen, så nu får han gå i grushagen med Pajaz som också är dålig. Exie är varm men har ej feber, han haltar ej men snubblar ibland och vill helst inte arbeta på ridbanan. Annars är han pigg och avslappnad. Varför kan du inte bara vara frisk, ponnybus? Det hade underlättat så mycket.
 
Förra veckan, vecka 27, hade jag semester från mitt jobb på Liseberg. Åkte till Mallorca de första fyra dagarna och hade lite jobbabstinens vilket jag alltid får i början av min ledighet då jag har svårt att slappna av, men när jag kom hem till Sverige igen så var det faktiskt riktigt skönt att vara ledig. Speciellt var det skönt att få sova längre och kunna åka till stallet när jag ville istället för att åka till stallet vid 8, åka därifrån vid 11 och åka direkt till jobbet som började 13:45. Imorgon är sista dagen jag är ledig för på onsdag börjar jag jobba igen, och jobbar då ett 8h pass. Från noll till hundra direkt. Men det skall väl inte vara några problem.
 
Tränade boxning idag och tyckte det var väldigt roligt, men fick avbryta på grund av den där jävla smärtan i magen. Jag som inte har tränat på ett tag pga förkylning och för mycket jobb samlade kraft och bokade ett pass, och sen bara.. nehe. Vad har jag gjort för att förtjäna denna smärta? Det kan man fundera på.
 
Som jag har skrivit tidigare, vill jag flytta hemifrån. Vet inte varför egentligen, men känns som det är dags nu. Vill ha ett eget boende, kunna betala min egen mat och starta mitt egna liv, istället för att bo kvar hos mina föräldrar som jag gör nu.
 
Helst av allt vill jag ha en egen lägenhet, inte ett första- eller andrahandskontrakt där man kan plötsligt kan bli utslängd utan en egen där jag kan känna mig hemma. Och jag har ju inte direkt bråttom med att hitta ett boende för jag har ju faktiskt ett ganska fint hem redan, men jag vill så gärna ha något eget. Helst en tvåa i Haga, Linné, Johanneberg eller Guldheden. Gärna med balkong och med stilrent badrum och kök. Oj vad jag drömmer. Men min syster Emma har ju det, fast i Halmstad, så en omöjlighet är det väl förhoppningsvis inte.
Men we'll see about that.
 
Want-list, 7 juli 2014. I mer eller mindre random ordning.
1. Egen lägenhet <3
2. En hund. (har redan världens finaste häst, men den kan man inte ha i sängen när man kollar film)
3. Tatueringar. HH (Håkan Hellström) på handleden och "We're all humans" under vänster överarm.
4. En engelsktalande kompis (så jag kan öva upp min engelska)
5. Fint väder varje dag. (det hade underlättat så mycket)
 
Annars är jag rätt nöjd med livet. Stormtrivs på Liseberg även om jag undrar ibland vad folk egentligen tycker om mig, har en underbar häst och det är sommar.
 
Me; I'm finally happy
Life: Oh, wait a sec
 
Oh. So. True.