15:00 - Slutet av sommaren

Shit vad tiden går.
 
Tror jag börjar alla mina blogginlägg sådär, men det är ju så jävla sant. Idag är det den 11 augusti och ute håller de gröna bladen på att bli gula. Är hösten redan här? Jag ska inte ljuga, jag ser faktiskt fram emot hösten och dess fina färger och mörka kvällar. Men när jag läser detta i november kommer jag säkert ångra mig. Aldrig kan vara nöjd, haha. Men jag tycker ändå att det är rätt skönt att Sverige har fyra årstider som skiljer sig så mycket från varandra. Hade inte vart så roligt om det var sommar jämt faktiskt, för då hade man inte fått njuta av fina höstpromenader, snöbollskrig, vitsippor och mysiga, stickade tröjor.
 
Tre fina grejer med;
vinter; snö, tystnad och varma jackor
vår; vårpromenader, blommor och perfekt värme
sommar; ljusa nätter, båtturer och slottishäng
höst; gula löv, lars winnerbäck på repeat och chailatte dygnet runt.
 
Ja, det finns fina grejer med det mesta. Förövrigt så går jobbet bra och nu när högsäsongen är över så droppar fler och fler kollegor av, så snart är väl det vi tio som jobbade i våras kvar. Jag, Nora, Ida, Thull, Dolfe, Frida och några till. Jaja, så är det. Det har varit en bra sommar trots att jag har jobbat så mycket. Liseberg och Lisebergsfolket är som mitt andra hem nu. Är jag inte hemma eller i stallet så är jag troligtvis där, men så blir det väl om man jobbar fem dagar i veckan.
 
Adios
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback