11:32 - Hela världen hatar mig idag

Hela världen hatar mig idag. Först drömde jag en mardröm att jag glömde biljettsläppet som skedde imorse kl. 9. Sen en fin men konstig dröm om Australien, Victoria (grannen) och Maxi från Bondi Rescue. När jag vaknade vid halv åtta var jag stressad och jag kollade på klockan varje minut fram tills klockan nio. 09.01 reserverade jag 7 biljetter till Håkans spelning i december men när jag skulle betala gick nånting jävligt snett så jag var tvungen och backa och blev av med alla biljetter pga ticnets tekniska fel. Behöver jag ens nämna att jag nästan började gråta av ilska? Nej, jag tänkte väl det. Jävla ticnet, och jävla alla andra som tog mina biljetter. Jag var ju fan där först. Jag hade dom. Men dom blev aldrig mina. 
 
Sen stressade jag i mig frukost och åkte till tandläkaren. Fortfarande helt förstörd och som pricken över i:et så fylldes min buss med skrikande jävliga mellanstadiebarn. Hela världen hatar mig verkligen idag. Hos tandläkaren gick det bra, jag fick en ny tid hos min ordinarie tandläkare och blablabla. Men på vägen hem så körde bussen i från mig, trots att han såg mig. Hade jag haft en pistol så hade jag iallafall skjutit ett varningsskott mot himlen. 
 
Klockan är drygt halv tolv och eftersom jag har inga större förhoppningar på att den här dagen ska bli bättre så jag ska nog krypa ner i soffan och kolla film precis hela dagen, förutom att jag ska ta ut kaninerna när min mobil har laddats klart. 
 
Jobbsökandet går åt helvete det med, känns som jag har sökt över 200 jobb men egentligen har jag nog bara sökt 20. Är inskriven på alla rekryteringsplatser som finns, har världens finaste profil på arbetsförmedlingen och har lämnat cvn till höger och vänster, men världen hatar mig och vägrar ge mig ett jobb. Vad fan har jag gjort för fel? Jag tar ju bussen istället för bil, jag tränar och äter bra, äter inget kött eller fisk och slänger ingenting på marken (till skillnad från alla andra...). Varför hatar världen mig? Jag sköter ju mig. 
 
Det skulle vara nice att på jobb i en annan stad, typ Lund eller Halmstad hade vart fint. Egen lägenhet (helst en trea), ta med min kaninerna och köpa mig en hund, en dröm som jag haft hela mitt liv. Jobba och umgås med djuren, det är precis vad jag vill just nu. Kanske en häst om jag har råd. Kanske min älskade Santos <3 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback