08:40 - 20 dagar kvar till jul och ännu fler livsfunderingar

Sitter i soffan i vardagsrummet och äter frukost/spanar in internet med tända ljus på bordet och julmusik i högtalarna. Solen är på väg att gå upp (det börjar iallafall bli ljusare ute) och av vädret att döma verkar det bli lite halvblåsigt väder idag. Jobbar inte idag så idag kanske jag äntligen har tid att göra det jag har haft i tankarna ett tag nu. 
 
Så fort solen har gått upp och jag fått i mig ännu mer frukost (kräm m. mjölk är inte hållbart alls) så ska jag ta ut kaninerna. Igår städade jag deras bur när jag kom hem från stallmötet men ute har dem inte fått vara på typ en vecka. Känner mig som en fett dålig kaninägare. Men får väl skylla på mörkret och kylan som alla andra. 
 
Idag är det den fjärde december, och det betyder att det är 20 dagar kvar till julafton och två månader kvar tills jag fyller 20. Vart tar tiden vägen? Det är visserligen bra att tiden gå fort, för då kommer våren och sommaren fortare. Synd bara att våren och sommaren också kommer gå fort och sen är det höst igen. Vilket i-landsproblem alltså. 
 
Förstår vad Alphaville menade när de sjöng "I wanna be forever young". Tiden går så fort och jag hinner inte med. Känns som jag inte hunnit göra alla grejer som tonåringar normalt gör (jag är visserligen rätt udda) och jag har bara två månader kvar av min ungdomstid. Dock kommer jag nog vara tonåring ett par år till. Liksom, jag köpte en d-ponny vid 19års ålder, och egentligen är ponnys för ungdomar under 18. Shit vad yolo ändå, haha. Skämt åtsido. Men jag tar dagen som den kommer precis som jag alltid ha gjort. Åldern är ju trots allt bara en siffra. 
 
Det är klart att jag ska plugga vidare och flytta hemifrån osv men det tänker jag inte göra förräns jag verkligen vill. Aldrig att jag gör det för att alla andra vill. Det är mitt liv liksom. Varför låta andra styra en? Varför leva om man inte är lycklig? Det viktigaste i mitt liv är ju ändå jag. Inte vad andra tycker att jag borde göra. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback