19:14 Stjärnklar kväll

Sitter på marken (japp, marken) och väntar på bussen. Har varit i stallet och pysslat om Exie. Ingen ridning idag, varken orkade eller hade lust, och dessutom behövde han en vilodag efter att ha gått hela veckan. Visseligen mest skritt ute på slingan, men ändå. 
 
Dagen började med att jag låg och värmde mig under täcket i mamma och pappas säng (för jag fryser typ jämt av någon märklig anledning jag inte vet.) Sedan jobbade jag i affären (själv!! ett tag iaf) mellan 12-16 och sen direkt stallet efter det. Full rulle! Lite iallafall.
 
Igår var jag på Jul På Liseberg med mamma, farmor, alice och eleonor. Så jävla mysigt. Alice vann stjärnvinst på Marabou och fick med sig 2000g choklad hem. Jag vann även två påsar chips (varav Elle fick ena) och ett litet hus med godis. Nu jävlar ska det ätas så jag kan hålla värmen i vinter (haha). 
 
När jag gick från stallet förut så kände jag hur skönt det var ute och hur bra jag mådde. Det har vart fint (men kallt) väder på senaste och det gör verkligen susen för humöret. Det är roligt att leva nu. Köpt världens finaste häst, fått jobb, julen är snart här (en månad exakt idag!) och kylan är mysig, trots att man måste ha fjorton lager kläder för att inte dö. 
 
Ska snickra lite på min önskelista nu, har redan börjat och tror att årets wishlist kan bli bra. Tidigare år har jag bara önskat mig saker just för önskandets skull, men i år har jag faktiskt grejer jag verkligen vill ha (mycket till hästen givetvis). 
 
Det enda som jag stör mig på är att alla verkar jag tro att jag är typ fjorton pga mitt utseende. Jag är för i helvete 19, snart 20? Är det jeansallergin som ställer till det för mig? Som gör att jag bara kan ha tygbyxor (grymt sköna visseligen, mycket skönare än jeans). Eller är det håret? Jag som tycker det är fint. Är det sidbenan? Mittbena är så fult på mig och så äckligt mainstream. Måste man ha brunt hår i mittbena, pälsjacka/jofama by kenza/svart kappa och en fräck mössa med nån cool text, primeboots, svart halsduk, jeans och massa smink för att se ut som 20? Kanske. Äckligt trött är jag iallafall på det här. Men för att se det positivt. När alla andra ser ut som 40 ser jag fortfarande ut som 34. Niiice. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback