22:24 - Jobba, rida, sova (livet som det ska vara)

Shit vad tiden igår.
 
Idag är den första december och faktiskt även första advent. Jag har haft fullt upp hela dagen med jobb och häst, så har inte hunnit fira faktiskt, även om jag hade velat. Har dock hunnit se första avsnittet av årets julkalender "Barna Hedenös uppfinner julen". Ska försöka följa den i år, för tidigare år har jag inte hunnit på grund av skolan, men nu när skolan är slut, ska jag fanimej ta mig tid och se den. 
 
Idag har jag även haft Exie i två veckor. Vart tog tiden vägen? För att "fira" detta lilla "moment" så hade Exie dragit på sig en skada på ena ögat så det vart helt svullet. Pratade med förra ägarna och de rekommenderade vanligt ögonvatten, så mamma och emma fick komma med det. Ska dit imorgon innan jobbet och kolla om det har blivit bättre. Jadu, så kan det gå när inte haspen är på. (eller om man har alldeles för roligt i hagen som Exie verkar ha haft idag av hans täcken och päls att dömma - helt leriga)
 
Jag har jobbat hela helgen och imorgon ska jag jobba igen, men sedan är jag ledig några dagar så vida inte skolan ringer och vill ha vikarie. Om jag är ledig kanske jag hinner göra de saker jag har tänkt göra i flera dagar nu; 
 
- Baka lussebullar 
- Damma av Exies box och förråd. 
- Ta ut kaninerna och städa deras bur 
- Sätta upp talg-bollar till småfåglarna (för alla måste ju få känna att det snart är jul) 
- Skriva önskelista
- Planera julklappsinköp 
- Se massa tv-program. (Bland annat Ernsts jul på torsdag!) 
- Julpynta / Städa mitt rum. 
- Posta ett paket. 
 
Alltså en del smågrejer. Måste ringa försäkringsbolaget imorgon också för det har uppstått en grej ang. Exies försäkring. Hoppas hoppas hoppas att det bara är något slarvfel från försäkringsbolagets sida. Jag orkar inte uppförsbackar igen. 
 
Addios 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback