22:32 - Vila i frid, min älskade vän

Älskade Elias.
 
Elias Jonathan Danny Rikard Gabriel Alejandro.
 
Min älskade vän. I nästan sju år fanns du i mitt liv. Sju år! Det är helt sjukt att du är borta. Du skulle ju föralltid sitta där i buren med Yasmine när jag kom hem. Skutta fram och hälsa när jag var vid staketet. Ligga i mitt knä och kolla film. Jag tror inte ens jag har fattat vad som faktiskt har hänt. Allt känns som en jävla stor mardröm. Dagen som började så bra med körkort, hur kunde den gå så åt helvete?
 
Lyssnar på Brolles "Watching the stars" för det var våran låt. Den låten jag lyssnade mest på när jag fick dig där i april för 6 år sen. 6år? Hur fan kunde det gå så fort? I sex år, Elias. I sex år fanns du vid min sida. Tröstade mig när jag var ledsen, gav mig något att göra när alla mina såkallade kompisar var och grillade vid havet eller hade fester och jag inte var bjuden. Du snackade aldrig skit, du svek mig aldrig. Men nu har jag svikit dig. Jag kommer aldrig att glömma dig, min älskade vän.
 
Jag kommer aldrig någonsin glömma dig.
 
I veckan kommer Krongården förhoppningsvis och hämtar era saker, för jag klarar inte av att se dem. Allt påminner om er. Jag är så tacksam över att jag fick ha dig och Yasmine i mitt liv. Även om det borde ha varat så mycket längre. 
 
Jag kommer ihåg när jag köpte dig från djuraffären. Du var den enda i din kull som kom fram och nosade nyfiket när jag sträckte ner handen. Då visste jag att det var dig jag ville ha. Du skulle bli min nya bästa vän. Och det blev du. Någon dag efter åkte jag och pappa och hämtade dig. Jag var som ett barn på julafton. Helt lyrisk. Jag var som en sol. I bilen påväg beslutade jag att du skulle få namnet Elias. Och i över sex år har du varit i mitt liv.
Och nu är det över. Nu är du borta för alltid, min älskade vän.
 
Jag hoppas du har det bra där du är nu, för där är du tillsammans med Yasmine, Skuttan, Eddie och Ninen i kaninhimmelen. Och där kan ingen skada dig, älskade Elias.
 
 
 
 
Tårarna bara rinner.
Fuck världen.
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback