10:58 - Världens längsta ångest-inlägg.

Hallå ja.
 
Jag fick jobbet på Liseberg. I början fick jag ett jättedåligt schema, men sedan insåg de att de hade gjort fel och jag fick ett nytt schema som är superbra. Är så-himla-taggad. Nog för att jag jobbar precis hela sommaren förutom en vecka, men eftersom jag annars bara går runt och har ångest på sommaren så är det bara bra att jobba. På Liseberg dessutom, det kan ju inte bli bättre. Yay me.
 
Must also say, jag har tröttnat så stenhårt att jobba på skolan. Det som var så roligt och så givande ger mig nu mera bara ångest. Allt jag gör där är tydligen bara fel, fel och fel. Vet inte om det är någon som faktiskt försöker sätta dit mig eller om jag faktiskt gör fel. Men hur fan ska man kunna veta vad man gör för "fel" om alla bara går bakom ryggen på en? Vad är det med mänskligheten och att inte kunna tala sanning, tala rakt ut, säga vad som är fel? 
 
 
Och varför vissa behandlar mig och verkar tro att jag är en färdigutvecklad och högutbildad lärare och tror att jag ska agera därefer, dvs korrekt i alla situationer, vet jag faktiskt inte. En vikarie får liksom ett papper, ett klassnamn och en ungefär beskrivning om vart klassrummet ligger. Go have fun, they said. I will, I said. Men det blir inte riktigt alltid så.
 
Och alltså.
Jag är så jävla trött på att folk tror att jag är typ 17. Sen jag klippte håret kort så har det visseligen gått från att de tror att jag är 14 till att de tror att jag är 17-18. Men hey, jag är liksom 20? Hela gymnasiet har jag umgåtts med människor som inte vart så superintresserade av sitt utseende och att se äldre ut, så jag har inte heller liksom brytt mig. Och det är faktiskt inte nu förrän 19-20 års åldern som folk har påpekat att jag ser väldigt mycket yngre ut än vad jag är.
 
Hur ser man äldre ut då? Internet ger mig inga vettiga svar mer än dova färger så som svart, vit, beige, khakigrön och grå. Men jag hatar beige och jag hatar khakigrön. Men jag älskar rött, blått och mintgrön.
Ser man ut som ish 15 för att man gillar färg? Svart rakt igenom kan vara snyggt, ja. Men det är så äckligt mainstream. Alla tjejer, 15-25, ser ju ut så. Svart kappa, primeboots och svarta jeans. Så jävla o-orginellt.
 
Mer smink då? Mer markerade ögonbryn och rött läppstift? Jag vet ju inte ens hur man applicerar läppstift. Och eftersom jag är jävligt blond (och jag älskar min hårfärg) så ser svarta ögonbryn bara sjukt ut.
 
Funderar på hur mycket jag faktiskt ska bry mig också. Varför i helvete ska jag låta andra styra min stil och mitt utseende? Men jag vill ju samtidigt se bra ut. Jag vill se ut som jag är 20 år eller äldre. Men hur jag än gör så gör jag inte det.
 
Många säger att man ser äldre ut i mittbena och det kanske stämmer, men min ansiktsform gör att jag verkligen inte kan ha det. Jag ser förjävlig ut. Ser ut som världens största jävla tönt. Så sidbena it is. Får försöka hitta någon kul sätt att sätta upp håret på. Det kanske får mig att se äldre ut?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback