11:31 - Jobb och kreativitetsefterlysning

Shit.
 
Världen (iallafall min del av världen) är snöfylld och Exiepex går på milshöga snöstyltor. Ska ringa hovslagaren på fredag så han får komma och sätta på snösulor, för det här går ju inte. Hatar att inte kunna rida ute i snön, och ridhuset är ju inte riktigt min grej, haha.
 
Igår gick han så himla fint i vänster galopp (som han har så svårt med) och jag var lycklig som jagvetinte-vad när vi lämnade ridhuset. ÄNTLIGEN. Han var jättesvettig också så han hade jobbat på bra. Idag är det onsdag och jag är ledig (wiho) och de två senaste dagarna, alltså måndag och tisdag, har jag jobbat i butiken på frölunda torg och vart (nästan) ständigt i en skrattattack för killen som jobbar på butiken rakt över har dansat så vackert för mig och min kollega Lina. Imorgon, på fredag och på lördag ska jag jobba på butiken inne i stan och sedan är mitt "vikariat" på affären slut, för det var bara över december och januari. Men jag har lärt mig jättemycket och har haft grymt roligt så jag är väldigt tacksam för den här tiden.
 
Tycker livet är fint nu, även om det är kallt som satan (typ minus fem men känns som minus femtio). Har köpt mig ett par nya Dr Martens (svarta chelsea), många fina smycken (givetvis i silver) och lite fina papper från Panduro som jag tänkte göra nått fint med. Det enda jag skulle kunna önska är att det var ljust ute längre och att jag kunde få tillbaka lite av min kreativitet, men det kommer väl. Man kan ju inte ha allt :)
 
På tisdag (om 6 dagar) så fyller jag 20 år (vad hände där??) och lagom till det tänkte jag klippa mig, vet dock inte om det blir före eller efter, men det spelar väl egentligen ingen roll. Nej nu får jag ta och lämna sängen, stable calling!
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback