21:47 - Sån jävla ångest

Hela kroppen skriker. Jag vet att smärta ska kännas för att finnas men måste den kännas så jävla mycket? Måste den kännas såhär? Jag har så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Slår omkring mig i panik. Känns som tusen spindlar kryper över min kropp. Det kliar och det svider. Ångesten kliar och svider. Håkans Nu kan du få mig så lätt gör mig dock lugnare. För några sekunder känns det nästan bra. Det är en otrolig känsla när allting bara släpper. Tänk om jag kunde hitta den balans i livet som får mig såhär lugn under alla dygnets timmar? Det vore så jävla skönt.

Iris sa idag till mig att prata med någon, precis som Koppen och Klänning och Hanna och alla andra på PV har sagt, och ja, jag erkänner, det kanske är det jag behöver. Men vem ska jag prata med? Folk som säger "jag förstår hur du känner" snackar så jävla mycket skit. Ingen vet hur en annan person känner. Man kan föreställa sig att en annan person mår dåligt och har viss ångest men ingen kan någonsin förstå hur man känner. Det är så jävla individuellt alltihop.

Jag har tagit steget nu iallafall. Lite mindre av mitt liv kretsar runt honom nu. Nu ska jag bara fortsätta i denna riktningen, utan att falla tillbaka. Han är inte värd min uppmärksamhet. Han är inte värd att få ta så stor plats i mitt liv. Han är inte värd mina tankar. Och han är definitivt inte värd min ångest. Han ska bort, bort ur mitt liv.

Och hur ska jag göra med hästen min? Varken han eller jag mår bra. Jag orkar inte åka till stallet och när jag väl är där går min ångest och min ilska ut över honom. Det är inte rättvist, för han har inte gjort något. Det är inte hans fel att jag mår som jag gör. Han som var tänkt som ett frizon i mitt liv är nu bara i vägen. Jag vet inte vad jag ska göra. Victoria tar honom, tack och lov, många av dagarna. Vet inte vad jag hade gjort utan henne. Men det är min häst och jag måste komma fram till ett beslut som är bra för oss båda. Kanske är detta bara en svacka. Kanske inte.
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback