13:46 - Nervositet och hunddrömmar

Senaste dagarna har det varit sommarväder. I lördags (det är tisdag idag) så hade jag, Hanna, Emma, Alice och Peter en picknik i Bredvik. Väldigt mysigt. Man kan verkligen känna att det snart är sommar. Det känns i hela kroppen. Alla lukter, ljud och syner. Fågelkvitter på repeat, doften av havsbris kombinerat med blommor och vackra solnedgångar vid havet.
 
Idag är det drygt femton grader ute men moln, moln och åter moln. Jag hade varit så lycklig om det alltid kunde vara blå himmel, solsken och isch 20 grader varmt. Vädret spelar stor roll i mitt sinnestillstånd och gråa dagar får mig ofta att må dåligt. Hur överlever jag höst och vinter? Jag vet inte.
 
Snart är det Maj och i helgen börjar jag jobba på Liseberg. Jag är så jäkla nervös. Inte för att möta gäster för det ser jag fram emot men för att jag inte ska veta vart jag ska vara. Jag är rädd för att hamna fel. Rädd för att göra fel. Jag är även rädd för att jag ska göra bort mig och hamna i någon svart aura som gör att mina arbetskamrater ser mig som annorlunda, som dålig, fel och helt social inkompetent. Så jäkla nervös.
 
Exie är fortfarande halt och jag har skrittat honom i precis en vecka idag. Ska fortsätta skritta honom i en vecka till och sen förhoppningsvis börja trava lite smått. Är han fortfarande halt då får jag nog ringa en veterinär eller möjligtvis hans hovslagare Dick.
 
Ligger i sängen och lyssnar på "Digster Lugna Hits" listan just nu, och ska snart dra iväg till stallet. Hanna åker hem till Åmål idag och imorgon ska jag på utbildningsdag på Liseberg. Hoppas vädret blir bra för det hade underlättat så mycket.
 
Såg på "Mannen som talar med hundar" och jag blev så jävla sugen på att köpa en hund. Jag har ju alltid velat köpa en hund men eftersom det är så jävla dyrt att bo i lägenhet får jag glömma det för tillfället. Här i torslanda kostar en lägehet drygt 1,5 miljoner att köpa och sen drygt 3500kr i hyra varje månad.
 
Hyra: 3500
Häst: 4000
Hund: 5000 (inkl dagisplats) 
Mat: 4000
Övriga kostnader: 3000
 
Sammanlagt: 19 500.
Vad ska man säga?
Jag får fortsätta drömma.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback