22:39 - Med livet på min sida (stormiga dagar)

Allting har gått så snabbt. 
Igår var Exie på veterinärbesiktning. Allting var kanon förutom en ett-gradig markering på höger fram. Var förstörd på vägen hem. Ville inte äta, inte prata med någon. Gömde mig under jul-filten och kollade på när Sverige fick stryk av Portugal i herrfotboll. Tusen tankar rullade. Att köpa en häst som markerar kan vara ett otroligt dumt beslut, eftersom det kan vara en okänd skada som kan komma att kosta stora mängder pengar. Men samtidigt jag är så fäst vid Exie.
 
Jag tänkte hela morgonen. Satte på Anton Kristianssons låt "Vi förtjänar att bli lyckliga" när jag satt i sängen.  Textraden "Vi har nått en punkt där man antingen satsar allt eller bryter helt" fick bli vändningen. Jag valde att satsa allt. Det kan hända att beslutet kan vara det sämsta beslut jag någonsin fattat, eller så blir det det bästa. Det får framtiden utvisa. Men just nu är jag bara så himla glad. Jag ska köpa Exie imorgon. Äntligen har allting löst sig. Hoppas jag. 
 
Nu rullar livet lite igen. Nästa vecka har jag två arbetsintervjuer (varav McDonalds jag kanske struntar i, får se), ska provjobba på ett tredje jobb och förhoppningsvis jobba på skolan där jag jobbade både torsdag och fredag som vikarie/fritidspedagog. Äntligen är livet på min sida (ta i trä, haha).
 
ÅÅÅÅÅHEJ. 
Åh vad jag är glad. 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback