21:40 - Kaos i mitt huvud

TJA. 
Jag har lite hästångest. Och då menar jag verkligen ångest. I söndags var jag och tittade på en D-ponny utanför Ale (vilket jag skrev om i förra inlägget) och från marken var ponnyn världens goaste och mysigaste men jag tycker nog såhär i efterhand att han kändes väldigt liten, trots sina 147,5cm. Och galoppen vart ju velig, och hoppa vet jag inte om han kunde trots sina framgångar på hoppbanorna. Att klara höjder kunde han absolut, men det är mycket som ska stämma när man hoppar. Både före, över och efter hindret. Balansen, stegen och allt annat. Kanske var det de som får mig att fundera på om han verkligen ska vara hopphäst. Men hos mig lär det inte bli så mycket hoppning, kanske ett par gånger i månaden. Det kanske räcker för honom. Men ska som sagt tillbaka på lördag och rida igen, får se vad min magkänsla säger då. 
 
Jag är rädd för dessa scenarium:
1. Jag köper honom via "första bästa" principen eftersom han är den häst som är bäst lämpad precis just nu, att han är rätt höjd och dessutom i Göteborg. Och sen kanske jag hittar en ännu bättre häst och ångrar mig. 
2. Att jag väljer att titta vidare, och han blir såld till någon annan och sen ångrar jag mig att jag inte köpte honom. 
 
Fattar ni min ångest eller? Detta är fan inget litet beslut. 
 
Anyway, har hittat två superfina D-ponnys utanför Helsingborg i Skåne. En valack för 55 000 och ett sto för 45 000kr. Så himla fina båda två. Valacken är gråskimmel och stoet är skimmel. Och helst av allt så skulle jag faktiskt vilja ha en skimmel, trots att den kan vara jättejobbig att faktiskt få vit på hösten när det är lera i hagen. Jag tror att jag vill ha en skimmel av den anledningen att det är så jävla lätt att hitta fina tillbehör till den, eftersom nästan alla färger passar. (Nu är det köp-ester som talar här, lol.) Men jag har två problem här: 
 
1. Vem fan skulle vilja köra mig till Skåne för provridning? Pappa åker ju till Malmö ibland och då skulle jag faktiskt kunna hänga med, men han har ingen resa planerad just nu och då kanske de hästarna jag är intresserad av säljs. 
 
2. Om jag bestämmer mig för att vänta på att pappa ska få en resa till Malmö (dvs väntar för länge) så kanske Ex:et (fuxen jag provred i söndags) säljs till någon annan. 
 
Det är kaos i mitt huvud. Behöver jag ens nämna det? 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback