14:38 - Grejen med hästköp.

Jag har funderar lite. Jag vill ju ha en häst/ponny. Har kollat på två, varav den ena var mycket bättre än den andra (för mig alltså). Men grejen med hästköp är att det måste stämma till 100%. Och hur vet man att det stämmer till 100 %? Det är ju någonting man får reda på med tiden. Det är någonting som är helt omöjligt att bedömma när man provridit en, två eller tre gånger. Så vad gör man? Hur vet man? 
 
Har också funderat på om jag ska vänta med att köpa häst tills våren. Det finns tusen för- och nackdelar till båda alternativen och det gör skitsvårt att välja. 
 
Fördelar med att köpa häst nu. (Hösten 2013)
Jag får hästen "nu". 
Jag kan önska mig häst- och ryttartillbehör i både julklapp och födelsedagspresent (fyller i februari). 
Jag får rida på julafton 2013 (det är ju typ magiskt att rida på julafton, speciellt om det är snö ute.)   
Jag får någonting att göra eftersom jag är arbetslös (och meningslös men lever bra endå - L. Winnerbäck)
 
Fördelar med att köpa häst senare (Våren 2014)
Det är kallt på vintern och svårt att rida ute, vilket jag älskar. 
Jag har god tid på mig att hitta en häst som verkligen passar mig. 
Köper jag häst till våren istället så har jag mer tid att tjäna ihop pengar till både häst och utrustning. 
Jag har tid att hitta en riktigt bra stallplats. 
 
Japp okej, jag har stora problem och en brutal beslutsångest. Nu har jag börjat fundera på om jag ska ha häst eller maxad D-ponny dessutom. Min hjärna går i högvarv. Men eftersom jag inte har något annat att göra så blir det att man tänker, funderar och analyserar alldeles för mycket. Ångest. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback